Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, laita viestiä minna@puutarhurinmaja.fi tai ota yhteyttä yhteydenotto lomakkeella.

tilaus

Kiitos tilauksestasi! Tuotteiden lisäys on mahdollista, jos pakettisi ei ole vielä lähtenyt matkaan. Ota yhteyttä sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeella ja kysy onko lisäys mahdollinen. Jos lisäys onnistuu, saat ohjeet lisäyksen tekemiselle niin että sinulta ei veloiteta toisia toimituskuluja.

Tiedossamme on tämä harmillinen vika, joka ilmenee hyvin harvoin, mutta toistuvasti joillain iphone laitteilla. Selvitämme asiaa. Pahoittelut aiheutuneesta harmista. Pääset ostoskoriin valikon “Info” kohdasta “Ostoskori” tai tästä linkistä: https://puutarhurinmaja.fi/ostoskori/

Ota yhteyttä jos tilauksen teko ei onnistu.

Pahoittelut että tilauksen tekemisessä oli ongelmia. Ota yhteyttä ja kerro miksi tilauksen teko ei onnistu, niin selvitetään asia ja saatetaan tilauksesi loppuun vaikka yhdessä.

Myymme tuotteita ainoastaan suoraan kuluttajille sekä yrityksille muuhun käyttöön kuin jälleenmyyntiin.

maksu

Kaikki verkkokaupan maksut välittyvät maksuvälittäjämme Paytrailin kautta. Maksuvälittäjällä tai pankeilla saattaa olla väliaikaisia häiriöitä. Mahdolliset häiriöt ovat yleensä hyvin lyhytkestoisia. Kokeile maksua jonkin ajan kuluttua uudelleen. Jos maksu ei edelleenkään onnistu, ota meihin yhteyttä. Kerro viestissä lyhyesti missä vaiheessa ongelma ilmenee ja millä laitteella (kännykkä vai tietokone) olet tekemässä tilausta, niin pystymme selvittämään asiaa tarkemmin.

Kyllä onnistuu! Kaikki verkkokauppamme maksuliikenne hoituu maksuvälittäjämme Paytrailin kautta. Paytrailin kautta on saatavana useita laskuvaihtoehtoja.

Saatavana ovat tällä hetkellä seuraavat laskuvaihtoehdot:
Walley
OP Lasku

HUOM! Emme tarjoa itse suoraan laskua, vaan myös lasku-maksutavat tulevat palveluntarjoajiemme kautta. Huomaathan, että lasku-maksutavoissa on yleensä erillinen laskutuslisä, joka veloitetaan laskulla. Tutustuthan huolellisesti palveluntarjoajan laskutusehtoihin. Tilauksen mukana ei tule laskua, vaan laskupalvelun tarjoaja lähettää laskun suoraan sinulle.

Kyllä onnistuu! Yrityksille voimme tehdä laskun suoraan (kuluttaja asiakkaille on tarjolla laskut Paytrailin kautta). Myös verkkolaskun teko onnistuu. Voit tällöin tehdä tilauksen sähköpostitse: minna@puutarhurinmaja.fi.

Kerro seuraavat tiedot:
Yrityksen nimi:
Yhteyshenkilön nimi:
Puhelinnumero:
Toimitusosoite:
Laskutusosoite ja muut laskutukseen liittyvät tiedot:
Tuotteet ja kpl määrät: (esimerkiksi ruutukaappaus ostoskorista käy mainiosti)

Kaikki lasku-maksutavat tulevat palveluntarjoajiemme kautta. Tilauksen mukana ei tule laskua, vaan laskupalvelun tarjoaja lähettää laskun suoraan sinulle. Joskus viive laskun lähetyksessä voi olla jopa yli kuukauden.

Voit tarkistaa laskun tilanteen laskupalveluntarjoajan sivuilta. Jos et muista minkä laskun valitsit, ota meihin yhteyttä, niin katsomme millä laskulla olet tehnyt tilauksen. Tästä pääset laskupalveluntarjoajien sivuille:
Walley
OP Lasku
Jousto

Kaikki lasku-maksutavat tulevat palveluntarjoajiemme kautta. Me emme valitettavasti pysty tarkistamaan laskun tilannetta tai lähettämään sinulle laskua.

Voit tarkistaa laskun tilanteen laskupalveluntarjoajan sivuilta. Jos et muista minkä laskun valitsit, ota meihin yhteyttä, niin katsomme millä laskulla olet tehnyt tilauksen. Tästä pääset laskupalveluntarjoajien sivuille:
Walley
OP Lasku
Jousto

tuotteet

Valitettavasti meillä ei ole tällä hetkellä myynnissä lainkaan lahjakortteja.

Kyllä vain! Voit tilata saapumisilmoituksen sähköpostiisi tuotteen sivuilta. Saat ilmoituksen sähköpostiisi heti kun tuotetta on jälleen varastossa. Loppuneet tuotteet eivät näy verkkokaupassa, mutta voit hakea tuotetta esimerkiksi Googlen kautta hakusanalla tuotteen nimi ja Puutarhurin Maja tai voit pyytää linkin tuotteeseen ottamalla meihin yhteyttä. Tai voin halutessasi lisätä sähköpostisi listalle.

Kaikkien tuotteiden kohdalla ei ole tarkkaa tietoa siitä milloin niitä saadaan lisää varastoon. Joitain tuotteita saattaa olla jo matkalla, mutta joitain loppuunmyytyjä tuotteita ei valitettavasti enää saada ollenkaan lisää varastoon. Jos haluat tietää arvioidun ajan tuotteen saapumiselle, ota yhteyttä.

Voit tilata saapumisilmoituksen sähköpostiisi tuotteen sivuilta. Saat ilmoituksen sähköpostiisi heti kun tuotetta on jälleen varastossa. Loppuneet tuotteet eivät näy verkkokaupassa, mutta voit hakea tuotetta esimerkiksi Googlen kautta hakusanalla tuotteen nimi ja Puutarhurin Maja tai voit pyytää linkin tuotteeseen ottamalla meihin yhteyttä. Tai voin halutessasi lisätä sähköpostisi listalle.

Tuotteen varaus verkkokaupassa ei tällä hetkellä valitettavasti ole mahdollista. Jos haluat varata tuotteen myymälälle, ota yhteyttä.

toimitus

Toimitus noutopisteeseen tai automaattiin toimitettavana Postipakettina on 6,90€. Postin kotiintoimitus on 12,90€. Yli 100€ tilauksille toimitus on ilmainen (ei koske kotiinkuljetusta).

Meillä on aina tosi nopea toimitus. Pakettisi lähtee matkaan yleensä jo samana tai seuraavana arkipäivänä. Postin kuljetusaika on tyypillisesti 1-2 vuorokautta, joten saatat saada pakettisi jo seuraavana päivänä. Pienemmille paikkakunnille ja saaristoalueelle toimitus saattaa kestää hieman kauemmin, mutta paketit löytävät myös niille varsin nopeasti.

Lähetämme aina sähköpostiin tiedon kun paketti on lähtenyt matkaan. Tässä viestissä on mukana myös seurantatunnus, jolla voit seurata pakettisi kulkua.

Lähetämme aina sähköpostiin tiedon kun paketti on lähtenyt matkaan. Tässä viestissä on mukana myös seurantatunnus, jolla voit seurata pakettisi kulkua.

Jos et saa tilauksen lähtemisestä sähköpostiviestiä noin kolmen vuorokauden kuluessa tilauksestasi, kurkkaa sähköpostisi roskapostilaatikko. Jos viestiä ei ala kuulua, ota meihin yhteyttä ja selvitetään missä pakettisi menee.

Voit halutessasi noutaa tilauksen tampereen varastomyymälältä myymälän aukioloaikoina osoitteesta Etuhaankatu 5, 33720 Tampere. Valitse kassalla toimitusvaihtoehdoksi “Nouto Tampereelta”. Saat sähköpostin kun tilauksesi on noudettavissa.

Ota meihin yhteyttä, niin selvitetään miksi paketti on jäänyt matkalle. Jos paketti katoaa pysyvästi, lähetämme sinulle uudet tuotteet. Tämä on onneksi hyvin harvinaista.

Ei hätää, joskus elämä on kiireistä ja näin pääsee käymään. Voimme lähettää paketin sinulle uudelleen kun se on palautunut meille. Ota yhteyttä ja kerro että haluat että paketti lähetetään sinulle uudelleen. Tällä hetkellä emme veloita sinulta kuluja noutamattoman paketin uudelleen lähetyksestä. Kerro myös siinä tapauksessa jos et halua pakettia, niin palautamme sinulle rahat tilauksestasi.

HUOM! Unohdukset ovat inhimillisiä, mutta ethän käytä paketin noutamatta jättämistä tietoisesti palautuksena. Noutamattomista paketeista tulee meille aina ylimääräisiä kuluja ja lisäselvittelyä.

Onnistuu mainiosti! Kirjoita kassalla kommentti kenttään tieto, että haluat toimituksen vasta päivän X jälkeen. Laitamme tilauksesi odotus tilaan ja lähetämme sen sinulle vasta haluamanasi päivänä. Voit halutessasi lisäksi laittaa viestin myös sähköpostin tai palautelomakkeen kautta.

Jos ehdit jo tehdä tilauksen ja huomasit vasta jälkikäteen, että et pysty noutamaan sitä, ota heti yhteyttä niin laitamme tilauksen odotus tilaan mikäli se ei ole vielä ehtinyt lähteä.

Noutopaikan muuttuminen lähialueella (muutama kilometri) on normaalia. Pakettisi pyritään aina ensisijaisesti toimittamaan valitsemaasi noutopisteeseen, mutta esimerkiksi ruuhkatilanteissa voi valitsemasi automaatti olla täynnä ja paketti ohjautuu lähimpään mahdolliseen vapaaseen noutopisteeseen. Posti toimii näin pystyäkseen tarjoamaan mahdollisimman nopean ja joustavan kuljetuksen. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutunutta ylimääräistä vaivaa.

Jos paketti on kuitenkin toimitettu kohtuuttoman kauas haluamastasi toimipisteestä on kuljetuksessa tapahtunut virhe. Ota tällöin yhteyttä niin pyydämme Postilta paketin siirtoa lähemmäs haluamaasi noutopaikkaa.

palautus ja virhetilanteet

Meillä palautus on aina ilmainen palautuksen syystä riippumatta. Ota yhteyttä minna@puutarhurinmaja.fi tai yhteydenottolomakkeella niin lähetän sinulle valmiiksi maksetun osoitekortin palautusta varten. Rahojen palautus tulee maksuvälittäjämme Paytrailin kautta samalla maksutavalla jolla teit tilauksen.

HUOM! Älä tee omatoimista palautusta. Ota aina etukäteen yhteyttä ja odota valmiiksi maksettua osoitekorttia, niin palautus tulee oikeaan osoitteeseen ja sinun ei tarvitse maksaa postikuluja.

Aivan aluksi, pahoittelut tapahtuneesta! Keräämme ja pakkaamme tilaukset huolellisesti, mutta joskus sattuu silti virheitä. Ota yhteyttä minna@puutarhurinmaja.fi tai yhteydenottolomakkeella, niin hoidetaan asia kuntoon pikimmiten.

yhteydenotto

Toivomme yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla, yhteydenottolomakkeen kautta tai Facebookin ja Instagramin yksityisviesteinä. Jos haluat hoitaa asiasi mieluummin soittamalla, palvelen sinua mielelläni myös puhelimitse. Laita viestiä yllä mainituilla tavoilla ja jätä soittopyyntö tai pyydä puhelinnumeroani.

Puhelinnumeromme on jätetty tarkoituksella pois sivuilta. Olemme pieni perheyritys ja hoidan pääsääntöisesti yksin verkkokauppatilausten pakkauksen ja muut yrityksen juoksevat asiat. Tämän vuoksi puhelimeen vastaaminen on usein haastavaa ja keskeyttää käsillä olevan työn. Jos en satu olemaan tietokoneen ääressä, ei usein kysymykseen vastaaminenkaan puhelimessa saman tien ei ole mahdollista. Julkiseen numeroon tulee asiakkaiden soittojen lisäksi paljon myös esimerkiksi kaupustelijoiden soittoja.

Olen päätynyt tähän ratkaisuun pystyäkseni hoitamaan Puutarhurin Majan verkkokauppaa ja asiakaspalvelua mahdollisimman hyvin. Pahoittelen puhelinnumeron puuttumisesta mahdollisesti aiheutunutta harmia ja toivon että ymmärrätte syyn numeron puuttumiselle.

Jos haluat hoitaa asiasi mieluummin soittamalla, palvelen sinua mielelläni myös puhelimitse. Laita viestiä yllä mainituilla tavoilla ja jätä soittopyyntö tai pyydä puhelinnumeroani. Usein pystyn jo ennen soittoa etsimään esimerkiksi valmiiksi kyseisen tilauksen koneelta ja saan annettua vastauksen kysymykseen heti ensimmäisessä puhelussa.

Voit ottaa meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella, laittaa meille sähköpostia minna@puutarhurinmaja.fi tai info@puutarhurinmaja.fi sekä Facebookin Messengerillä tai Instagramin yksityisviestillä.

tuotteen arvostelu

Kiva kuulla että haluat antaa arvostelun tuotteesta. Arvostelun voit tehdä tuotteen tuotesivulta alalehdeltä “arviot”.

  • Valitse montako tähteä haluat antaa
  • Kirjoita arvostelu kohtaan “Arvostelu”
  • Kirjoita haluamasi nimimerkki kohtaan “Nimimerkki”
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi kohtaan “sähköpostiosoite” Tämä tieto ei näy julkisena.
  • Jos haluat lisätä kuvan, klikkaa “Valitse tiedostot” nappia ja valitse kuva. HUOM! Kuvan koko voi olla enimmillään 1 Mt.
  • Klikkaa “Lähetä arvostelu”

Lämmin kiitos arvostelustasi, siitä on iloa ja apua meille ja muille asiakkaille!

Kuvan maksimikoko on 1 Mt. Kuvasi on todennäköisesti liian suuri. Kokeile pienentää kuvaa. Voit lähettää kuvan myös sähköpostiini, niin liitän sen jälkikäteen arvosteluusi.

Kiitos kun haluat lisätä kuvan. Asiakkaiden aidot kuvat ovat erityisen ihania ja niistä on apua kun muut asiakkaat tekevät ostopäätöstä. Usein näistä kuvista saa myös kivoja vinkkejä siitä miten tuotteita voi käyttää.

Tuote on todennäköisesti tällä hetkellä loppu ja ei siksi näy verkkokaupassa. Jos haluat jättää arvostelun tuotteelle jota ei näy verkkokaupassa voit hakea tuotetta Googlen kautta hakusanana tuotteen nimi ja Puutarhurin Maja. Tuote löytyy usein näin. Voin myös lähettää tuotteen linkin sinulle jos otat yhteyttä.